گشت زنی های مشترک آمریکا و هند در دریای جنوبی چین

به گزارش بازی ناتمام، یک مقام نظامی آمریکا تاکید نمود: ایالات متحده و هند مذاکراتی را درباره انجام گشت های دریایی مشترک داشته اند که می تواند شامل گشت زنی در دریای جنوبی چین باشد.

گشت زنی های مشترک آمریکا و هند در دریای جنوبی چین

با تور چین آذر 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تصمیم احتمالی آمریکا و هند برای انجام گشت زنی های مشترک در دریای جنوبی چین می تواند با خشم پکن روبرو گردد.

چین از متحدان منطقه ای خود خواسته است تا موضع هماهنگ و متحدی را در برابر اقدامات چین در دریای جنوبی چین اتخاذ نمایند. اقدامات پکن در ساخت و ساز جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین، موجب افزایش تنش در روابط واشنگتن و پکن شده است.

آمریکا بارها خواهان متوقف شدن ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین شده است. هند و آمریکا طی سال های اخیر روابط نظامی خود را گسترش داده اند و سال گذشته نیز مانورهای دریایی را در اقیانوس هند برگزار کردند. در این مانورها نیروی دریایی ژاپن نیز حضور داشت.

نیروی دریایی هند تا به امروز عملیات گشت زنی مشترکی را با هیچ کشور دیگری انجام نداده است و سخنگوی نیروی دریایی هند نیز به رویترز گفته است که سیاست دولت دهلی نو تغییر ننموده و این کشور تنها به کوشش های نظامی بین المللی زیر پرچم سازمان ملل ملحق می گردد.

وی به مخالفت هند برای پیوستن به عملیات ضد دزدان دریایی اشاره نموده است که ده ها کشور دنیا در خلیج عدن این ماموریت را اجرا کردند.

این در حالی است که یک مقام نظامی آمریکا گفت: دهلی نو و واشنگتن درباره گشت های مشترک دریایی رایزنی نموده اند و امیدوارند که طی یک سال آینده این ماموریت ها را انجام دهند.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، گفت: عملیات های گشت زنی مشترک احتمالا در اقیانوس هند و دریای جنوبی چین انجام خواهد شد.

چین هنوز نسبت به این اظهارات واکنشی نشان نداده است. آمریکا طی ماه های اخیر اقدامات تحریک آمیزی را در دریای جنوبی چین انجام داده و هدف اصلی خود از این اقدام را برقراری آزادی دریانوردی در منطقه اعلام نموده است.

آمریکا همچنین از آمادگی خود برای انجام گشت های مشترک دریایی با نیروی دریایی فیلیپین خبر داده است.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این اعلام نموده است که یک فروند ناو جنگی نیروی دریایی این کشور در عملیاتی که با هدف به چالش کشیدن کوشش ها برای محدود کردن آزادی دریانوردی اجرا شده، به یک جزیره مورد ادعای چین و 2 کشور دیگر در دریای جنوبی چین نزدیک شده است.

لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین پیش از این تاکید نمود: ایالات متحده به صورت خطرناک و غیر مسئولانه ای در منطقه رفتار می نماید. طرح ها و اقدامات موسوم به آزادی دریانوردی که آمریکا برای سالها مدعی آن است، در واقعیت هیچ انطباقی با قوانین بین المللی ندارد.

این عملیات در شرایطی اجرا شده است که کنگره از دولت اوباما خواسته بود تا عملیات مشابه اکتبر را ادامه دهد. کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا نیز از اوباما به خاطر تاخیر انداختن در گشت زنی های دریایی در دریای جنوبی چین انتقاد نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 162

به "گشت زنی های مشترک آمریکا و هند در دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت زنی های مشترک آمریکا و هند در دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید