یک مورد مشکوک ابتلاء به کرونا در اصفهان شناسایی شد

به گزارش بازی ناتمام، آرش نجیمی روز یکشنبه اضافه نمود: این فرد که شب گذشته با علائم تب و سرفه که بین این بیماری و بیماری های هم خانواده آن مشترک است در بیمارستان فارابی بستری شد.

یک مورد مشکوک ابتلاء به کرونا در اصفهان شناسایی شد

وی گفت: از آنجا که بیمار مذکور کارمند فرودگاه و با گردشگران چینی در تماس بوده، برای رعایت احتیاط به عنوان مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا، تحت مراقبت قرار گرفته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیمارستان های فارابی و امین اصفهان به پذیرش مبتلایان احتمالی به بیماری کرونا در اصفهان می پردازند اضافه کرد: بر این اساس نمونه گیری از این فرد اجرا شده و برای تشخیص به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه علائم بیماری کرونای جدید با خیلی از بیماری های دیگر حاد تنفسی مشترک است و نمی توان هر بیماری را که دچار علائم تب و سرفه و عطسه است به عنوان مشکوک به بیماری کرونای جدید تشخیص داد اضافه کرد: موارد مشکوک تنها پس از تأیید علائم بالینی و نیز سابقه تماس فرد قابل آنالیز است ضمن آنکه تشخیص قطعی تنها پس از تأیید آزمایشگاه ویروس شناسی امکان پذیر است.

نجیمی یادآور شد: شرایط سلامت و بهداشتی گردشگران خارجی به ویژه چینی در فرودگاه محل ورود که بیشتر از امام خمینی(ره) است، مورد آنالیز قرار می گیرد و پس از ورود به کشور، محل حرکت و همچنین سیر حرکت آنها توسط همکاران مراکز بهداشت رصد و پیگیری می گردد.

وی گفت: با هتل های محل اقامت و همچنین راهنماهای گردشگران تورهای خارجی در تماس هستیم که در صورت مشاهده علائم ابتلا به ویروس کرونا در گردشگران به مرکز بهداشت اطلاع دهند.

نجیمی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تا به امروز هیچ موردی از ابتلا به کرونا در گردشگران در اصفهان تایید نشده است، توضیح داد: با وجود پیگیری های صورت گرفته نمی توان از احتمال ورود این بیماری به کشور و استان اصفهان غفلت کرد.

وی از مردم خواست تا نسبت به شستن مداوم دست ها، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه یا سرفه و عدم تماس یا حفظ فاصله با افراد مشکوک به بیماری توجه داشته باشند و اضافه کرد: با توجه به انتقال بیماری از حیوان به انسان در کنار انتقال انسان به انسان از تماس بدون محافظت با حیوانات وحشی یا دام های زنده خودداری و گوشت و تخم مرغ به صورت کاملاً پخته مصرف گردد

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان چین سرچشمه گرفت اکنون علاوه بر 30 استان و منطقه چین به 14 کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه گسترش یافته است.

این ویروس که از خانواده ویروس کرونا شناخته شده است دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

بر اساس آخرین گزارش ها، شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به 132 کشته و 6 هزار مبتلا رسیده در حالی که حدود 100 تن هم درمان شدند.

منبع: انتخاب
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 400

به "یک مورد مشکوک ابتلاء به کرونا در اصفهان شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مورد مشکوک ابتلاء به کرونا در اصفهان شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید