آموزش الفبا به بچه ها زیر 7 سال، خوب یا بد؟

به گزارش بازی ناتمام، آموزش الفبا با روشهای مختلف تبلیغاتی، مسئله ای است که ذهن خیلی از پدرها و مادرها را درگیر خود نموده است. با دیدن تبلیغات مختلف در این زمینه والدین به این فکر می افتند که اگر فرزند آنها قبل از آغاز دوران دبستان بتواند خواندن و نوشتن را بیاموزد چقدر عالی است. اما آیا واقعا چنین است؟

آموزش الفبا به بچه ها زیر 7 سال، خوب یا بد؟

پاسخ روانشناسان به این مسئله این است که آموزش الفبا و مبانی ریاضی به کودک، پیش از دوره دبستان و پیش دبستانی درست نیست ؛ زیرا:

1- این سنین، دوران بازی و جست و خیز بچه هاست، کودک را از درس خسته نکنید.

2- یادگیری الفبا سبب می گردد کودک از ابتدای دوران مدرسه، از بیشتر بچه ها جلوتر باشد و از کلاس و درس زده گردد و حتی ممکن است به عنوان دانش آموز ناآرام و نامنضبط شناخته گردد. چرا که به دلیل تکراری بودن مطالب خود را با حرف زدن یا شوخی کردن با دوستانش سرگرم می نماید.

3- سیستم آموزش موجود در مدارس ما جواب گوی پیشرفت کودک با سواد شما نخواهد بود و او ناخواسته از این سیستم طرد می گردد! این امر انگیزه تحصیلی دانش آموز را پایین می آورد.

4- اصلا احتیاجی به این آموزش ها نیست و آموزش های مرسوم مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی کفایت می نماید. حتی ممکن است شیوه آموزش شما با شیوه ای که کودک سال آینده در مدرسه می آموزد بسیار متفاوت باشد و این مسئله به طور قطع کودک را دچار سردرگمی خواهد نمود.

5- بچه ها به وسیله بازی ها یاد می گیرند. پس بازی های بیشتر و بیشتری بیاموزید و با فرزندانتان آن ها را تجربه کنید. سعی کنید بعضی از بازی های دوران کودکی تان را به کودک تان نیز یاد بدهید. بازی هایی مثل الک دولک، گرگم به هوا، هفت سنگ، شاه، وزیر ، سارق و… .

6- بازی های رایانه ای پرتحرک، هیجان انگیز و خشن برای بچه ها مناسب نیست. به طور کلی، هرچه بازی ها در این سنین احتیاج به تحرک جسمی بیشتری داشته باشد بهتر است. اما اگر چاره ای نداشتید، بازی های رایانه ای فکری، مثل شطرنج، پازل و… نیز خوب است.

7- اشتباه نکنید انرژی بچه ها از عظیم ترها بیشتر نیست! بلکه به دلیل کوچک تر بودن اندامشان، انرژی شان نیز دیرتر تمام می گردد و تحمل بازی ها و کنجکاوی های آنان احتیاجمند صبر و حوصله بسیار زیادی از جانب شماست. توجه داشته باشید که برای به دست آوردن هر چیز ارزشمندی باید هزینه کنیم.

گردآوری: گروه هفت گنج

منبع: khorasannews.com

منبع: هفت گنج
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 465

به "آموزش الفبا به بچه ها زیر 7 سال، خوب یا بد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش الفبا به بچه ها زیر 7 سال، خوب یا بد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید