جوان مرگ مغزی مشهدی جان 7 نفر را نجات داد

به گزارش بازی ناتمام، اهدای اعضای جوان مرگ مغزی 18 ساله ساکن مشهد به هفت بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

جوان مرگ مغزی مشهدی جان 7 نفر را نجات داد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و یکصد و بیست و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، بیمار مرگ مغزی عرفان احمدی که از بیمارستان فارابی مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و دریافت رضایت خانواده اش در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو نهاده شد.

دکتر ابراهیم خالقی اضافه نمود: کلیه های این جوان مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به 2 مرد 29 و 32 ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه رنج می بردند، اهدا و پیوند شد.

وی اعلام کرد: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به مرد 46 ساله ساکن مشهد پیوند شده و به وی زندگی دوباره بخشید.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: قلب زنده یاد احمدی نیز در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی 27 ساله ساکن مشهد پیوند شد و قرنیه های آن مرحوم نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) جهت پیوند ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال 1380 فعالیت خود را شروع نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1415

به "جوان مرگ مغزی مشهدی جان 7 نفر را نجات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوان مرگ مغزی مشهدی جان 7 نفر را نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید