خبرنگاران پوتین: حل مناقشه قره باغ برای امنیت روسیه مهم است

به گزارش بازی ناتمام، مسکو- خبرنگاران- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، حل و فصل مناقشه قره باغ برای امنیت داخلی روسیه را مهم خواند.

خبرنگاران پوتین: حل مناقشه قره باغ برای امنیت روسیه مهم است

جهت دریافت خدمات طراحی داخل ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز آدینه در جلسه وبیناری با مقامهای روسیه درخصوص مأموریت صلحبانی در قره باغ اظهار کرد: در روسیه میلیون ها ارمنی و آذری زندگی می نمایند و بدون مبالغه، پیوندهای محکم و با قرنها قدمت، ما را به این جمهوری ها پیوند می دهد.

وی ادامه داد: این مساله برای ما جنبه سیاسی- داخلی نیز دارد و در این ارتباط از نقطه نظر تأمین امنیت داخلی و از نظر سیاسی اهمیت فراوان دارد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه با بیان اینکه صلحبانان روسی در منطقه (قره باغ) دقیق و هماهنگ اقدام می نمایند، افزود: استقرار صلحبانان روسی در قره باغ، امکان برای توقف خونریزی و گریز از قربانیان انسانی جدید را فراهم کرد. مین زدایی سریع به برقراری مطمئن ارتباطات در این منطقه یاری کرد.

وی اضافه نمود: نظامیان روس در قره باغ به طور موثر رعایت آتش بس از سوی همه طرف ها را نظارت می نمایند. وضع منطقه در کل تثبیت یافته است.

به گفته پوتین، صلحبانان روسی پناهندگان را همراهی می نمایند و اماکن مسکونی، جاده ها، زیرساخت های حمل و نقل و اماکن عمومی را به حالت امن در می آورند و امنیت کاروان محموله یاری های انسانی را تامین می نمایند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود بر لزوم جلوگیری از کوشش ها برای متوقف کردن اجرای توافقنامه سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره صلح قره باغ تاکید نمود.

رئیس جمهوری روسیه گفت: افرادی که چنین کوشش هایی را می نمایند باید بدانند که راه دیگر غیر از آن (اجرای توافقنامه سه جانبه) تنها به جنگ منتهی می گردد و اگر این واقعه رخ دهد، آنها مسوول قربانی شدن افراد در جنگ خواهند بود.

روسیه هفته گذشته در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، واحدهای صلحبان به قره باغ اعزام نموده و قرار است در مجموع یکهزار و 600 نیروی نظامی روس در این منطقه مستقر شوند.

به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (20 آبان) سندی برای تحقق آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ به امضای علی اف، پاشینیان و پوتین رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 788

به "خبرنگاران پوتین: حل مناقشه قره باغ برای امنیت روسیه مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوتین: حل مناقشه قره باغ برای امنیت روسیه مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید