درمان بواسیر در خانه

به گزارش بازی ناتمام، به سیاهرگ متورم شده در بخش انتهایی راست روده و مقعد، بواسیر یا هموروئید گفته می گردد.بسیاری از مردم در مرحله ای از زندگی شان دچار بیماری هموروئید می شوند که گاهی با درد همراه می باشد اما معمولا بیماری خطرناکی محسوب نمی گردد و ممکن است در چند هفته اول از بین برود.

درمان بواسیر در خانه

درمان های خانگی تسکین بواسیر

نیازی به مراجعه به پزشک برای یافتن راه های سریع برای کاهش خارش و درد یا برطرف مداوم برای جلوگیری از بدتر شدن ناراحتی نیست. برترین درمان های بواسیر اغلب کارهایی هستند که می توانید در خانه انجام دهید.

بسیاری از این نکات به شما یاری می نمایند تا از یبوست جلوگیری کنید و راحت تر عمل دفع را انجام دهید. این کارها می توانند بواسیر را قبل از ایجاد نیز متوقف نمایند.

درمان بواسیر(درد و خارش را تسکین دهید)

حمام آب گرم بگیرید
در یک وان حمام پر از آب گرم به مدت 15 دقیقه بمانید. این کار را دو یا سه بار در روز و بعد از هر حرکت روده انجام دهید. اگر می خواهید منطقه مورد نظر را بشویید، از صابون های بدون عطر بهره ببرید.
پس از آن به آرامی خود را خشک کنید
اگر هنگام خشک کردن احساس درد دارید، حتی می توانید از سشوار برای خشک کردن بهره ببرید. بعلاوه توالت های سیتز مخصوصی وجود دارند که می توانید مستقیماً روی جایگاه توالت خود قرار دهید تا راحت تر خود را بشویید.
با کرم یا دستمال مرطوب قسمت مورد نظر را مالش دهید
دستمال مرطوب یا کرم های بدون نسخه می توانند درد و خارش را بدون عوارض جانبی تسکین دهند. بیش از یک هفته از کرم های حاوی هیدروکورتیزون استفاده نکنید مگر اینکه پزشک شما دستور داده باشد.
روی قسمت مورد نظر، یخ بگذارید
چند بار در روز یک بسته یخ کوچک را در محل مورد نظر قرار دهید. این کار می تواند درد را تسکین داده و تورم را برای مدتی کاهش دهد.
مصرف مسکن ها را در نظر بگیرید
داروهای بدون نسخه، مانند استامینوفن، آسپرین یا ایبوپروفن، می توانند هنگام بروز درد یاری نمایند.
قسمت مورد نظر را خراش ندهید
با خارش ممکن است به پوست صدمه بزنید چرا که تحریک و خارش شرایط را وخیم تر می نمایند.
پارچه های پنبه ای را انتخاب کنید
لباس زیر گشاد و نرم بپوشید. سعی کنید به این ناحیه هوا برسد و جلوی ایجاد رطوبت را بگیرید چرا که رطوبت می تواند بواسیر شما را آزار دهد.

عادت های خوب توالت رفتن

زمان خود را برای رفتن به توالت مدیریت کنید
صبر نکنید که مجبور شوید به توالت بروید. سعی کنید هر روز در همان زمان در یک روال عادی به توالت بروید.
در هنگام توالت رفتن خونسرد باشید
اگر کاغذ توالت تحریک نماینده است، ابتدا آن را مرطوب کنید. یا از دستمال مرطوب، پارچه های نخی یا دستمال مرطوب بچه بدون الکل بهره ببرید.
خود را نگه ندارید
وقتی احساس می کنید باید به توالت بروید، این کار را انجام دهید. منتظر زمان و مکان بهتر نباشید. مدفوع به عقب بر می گردد و این امر می تواند منجر به فشار و کشش بیشتری گردد. هر زمان که احساس می کنید باید به توالت بروید، هر چه سریعتر این کار را انجام دهید.
موقعیت چمباتمه را امتحان کنید
هنگامی که به توالت می روید، یک نیمکت کوتاه یا یک کتابچه تلفن را زیر پایتان بگذارید. بالا رفتن زانوها هنگام نشستن روی توالت، موقعیت کار درونی شما را تغییر می دهد و می تواند حرکت روده را آسان تر کند.
فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید
فیبر مدفوع شما را نرم می نماید و باعث می گردد آن ها راحت تر در بدن شما حرکت نمایند. فیبر را در لوبیا، نان های سبوس دار و غلات و میوه های تازه و سبزیجات می توان یافت.

اگر نمی توانید به میزان کافی از این خوراکی ها بهره ببرید می توانید مکمل فیبر را امتحان کنید. فیبر را به آرامی به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از گاز و نفخ جلوگیری گردد.

به میزان زیاد مایعات بنوشید
به خوبی هیدراته بمانید تا مدفوع نرم بماند تا راحت تر عمل دفع انجام گیرد. آب برترین انتخاب است. در طول روز میزان زیادی آب بنوشید. آب آلبالو یک ملین طبیعی است و می تواند به شما در عمل دفع یاری کند.
به طور منظم ورزش کنید
حتی پیاده روی سریع هر روز به مدت 20 تا 30 دقیقه می تواند به شما در جلوگیری از ابتلا به بواسیر یاری کند.
نفس بکشید
هنگام انجام عمل دفع (هنگام یبوست)، سعی کنید نفس عمیق بکشید. این که هنگام فشار دادن، کشیدن یا کوشش کردن نفس خود را نگه دارید امری عادی است (احتمالاً متوجه نیستید که این کار را انجام می دهید) و این کار می تواند به درد بواسیر و خونریزی منجر گردد.
از بالش بهره ببرید
به جای یک سطح سخت روی بالشتک بنشینید. این کار تورم هر نوع بواسیری را تسکین می بخشد. بعلاوه ممکن است به جلوگیری از شکل گیری برآمدگی های نو یاری کند.
استراحت کنید
اگر باید مدت طولانی بنشینید، هر یک ساعت بلند شوید و حداقل به مدت 5 دقیقه راه بروید.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1348

به "درمان بواسیر در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بواسیر در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید