طرز تهیه شیرینی کره ای در خانه؛ عطر و طعمی که در یاد می ماند

به گزارش بازی ناتمام، کره به دلیل عطر و طعمی که دارد، مزه خوبی به غذاها و شیرینی ها می دهد و بسیاری عاشق ترکیب آن در خوراکی ها هستند. شما هم از طعم کره لذت می برید؟ شاید اگر بدانید که نحوه پخت این شیرینی خوشمزه و پرطرفدار چقدر ساده است، شما هم بخواهید همراه ما باشید تا با طرز پخت شیرینی کره ای آشنا شوید.

طرز تهیه شیرینی کره ای در خانه؛ عطر و طعمی که در یاد می ماند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مواد لازم:

  • آرد: 2 پیمانه
  • کره: 220 گرم
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • شکر: 1 پیمانه
  • نمک: نصف قاشق چایخوری
  • وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه و دستور پخت:

1. همه مواد را از یخچال بیرون بیاورید و اجازه دهید به دمای محیط برسند. کره نرم شده در دمای آشپزخانه را همراه شکر داخل یک کاسه بریزید و حدود 5 دقیقه هم بزنید. حالا تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست گردد. آرد و نمک الک شده را کم کم به مواد بیافزایید و با قاشق مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

2. خمیر را به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کمی سفت و برای قالب زدن آماده گردد. (اگر خمیر در فریزر قرار نگیرد به خاطر وجود کره، شیرینی ها هنگام پخت وا می فرایند.) خمیر را از فریزر بیرون آورده و روی سطحی با ضخامت یک سانتی متر صاف کنید و قالب بزنید. می توانید از قالب هایی با شکل های مختلف بهره ببرید.

3. فر را روشن کنید و بر روی دمای 180 درجه قرار دهید تا گرم گردد. داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید یا با روغن سینی را چرب کنید. خمیرهای قالب زده شده را روی سینی با کمی فاصله از یکدیگر بچینید. می توانید خمیر را داخل قیف ریخته و به شکل شکوفه روی سینی طرح بزنید.

4. حالا سینی را داخل فر از پیش گرم شده به مدت 10 تا 15 دقیقه بگذارید تا روی شیرینی ها طلایی شوند. پس از آن سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید شیرینی ها کاملا سرد گردد در غیر این صورت احتمال خرد شدن شیرینی ها زیاد است.

5. می توانید از زعفران، دارچین یا پودرکاکائو برای رنگ و طعم دادن به شیرینی بهره ببرید. شیرینی کره ای را می توانید در ظرف در بسته به مدت 10 روز در دمای خانه نگهداری کنید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 837

به "طرز تهیه شیرینی کره ای در خانه؛ عطر و طعمی که در یاد می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی کره ای در خانه؛ عطر و طعمی که در یاد می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید