معاون اشرف غنی: طالبان حق ندارد قرائت خود از اسلام را تحمیل کند

به گزارش بازی ناتمام، معاون رئیس جمهور افغانستان گفت که حفظ نظام سیاسی، قانون اساسی و حقوق بشر غیرقابل معامله است و طالبان حق ندارد قرائت خویش را از اسلام بر مردم تحمیل کند.

معاون اشرف غنی: طالبان حق ندارد قرائت خود از اسلام را تحمیل کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان گفت که طالبان در حالی در دستورکار مذاکرات بر هر موضوع قید اسلامی را اضافه نموده که براساس ماده سوم قانون اساسی افغانستان هیچ قانونی نمی تواند مغایر معتقدات و احکام دین مقدس اسلام باشد و تاکید نمود که این مهمترین ضمانت برای اسلامی بودن نظام سیاسی این کشور است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دانش اضافه کرد: گروه طالبان و هیچ گروه دیگری حق ندارد و نباید قرائت و برداشت خود از اسلام را به نام اسلام یا حقوق بشر اسلامی معرفی کند.

وی با تاکید بر اینکه علمای دنیا اسلام جنگ افغانستان را نامآغاز می داند، ادامه داد: با قاطعیت باید گفت که حفظ نظام سیاسی و قانون اساسی و حقوق بشر از جمله حقوق زنان و اقلیت ها و قربانیان جنگ از اصول اساسی و غیر قابل معامله دولت افغانستان است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

معاون رئیس جمهور افغانستان همچنین تاکید نمود که دولت هوادار قطع مذاکرات و یا تأخیر آن نیست و حسن نیت خویش را برای ایجاد فضای اعتماد با آزادی هزاران زندانی طالبان نشان داده است اما در مقابل طالبان در مخالفت با توافقنامه اش با آمریکا خشونت ها را تشدید نموده است.

دانش در سرانجام نیز تاکید نمود: ما امیدواریم که گروه طالبان با شعارهای میان تهی و متصلبانه مانع پیشرفت فرایند صلح نگردد و با آغاز دور دوم مذاکرات، هم دستورکار مذاکرات مورد توافق قرار گیرد و هم در اولین فرصت آتش بس جامع برقرار گردد تا مردم افغانستان به آینده صلح امیدوار شده و همگی از آن حمایت نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 901

به "معاون اشرف غنی: طالبان حق ندارد قرائت خود از اسلام را تحمیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اشرف غنی: طالبان حق ندارد قرائت خود از اسلام را تحمیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید