تور روسیه: نخست وزیر نو ژاپن: می خواهیم با روسیه صلح کنیم

به گزارش بازی ناتمام، نخست وزیر نو ژاپن در جلسه مجلس ضمن تکرار موضع توکیو درباره جزایر مورد مناقشه با مسکو اعلام نمود، دولت او خواستار امضای معاهده صلح با روسیه است.

تور روسیه: نخست وزیر نو ژاپن: می خواهیم با روسیه صلح کنیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نخست وزیر نو ژاپن در جلسه مجلس این کشور بار دیگر بر مالکیت این کشور بر جزایر مورد مناقشه با روسیه تاکید نمود.

فومیو کیشیدا نخست وزیر نو ژاپن روز سه شنبه (امروز) در نشست جلسه مجلس این کشور اظهار داشت، دولت نو این کشور خواستار امضا پیمان صلح با روسیه است.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس روسیه، فومیو کیشیدا در مجلس ژاپن اظهار داشت که حاکمیت این کشور شامل جزایر مورد مناقشه سرزمین های شمالی هم می گردد.

جزایر مورد مناقشه توکیو و مسکو که در روسیه جزایر کوریل جنوبی و در ژاپن سرزمین های شمالی خوانده می گردد در خاتمه جنگ جهانی دوم به تصرف اتحاد جماهیر شوروی سابق عایدی و در آن موقع نیروهای شوروی سابق 17 هزار ژاپنی ساکن جزایر را بیرون راندند.

هر چند طی سالیان گذشته کوشش هایی برای حل این مناقشه و امضای پیمان صلح انجام شد اما موضوع مالکیت بر این جزایر موجب به وجود آمدن تنش هایی در روابط سیاسی روسیه و ژاپن شده و این اختلافات همچنان حل نشده است.

طبق بعضی گزارش ها، در حال حاضر حدود 14 هزار روس در این جزایر زندگی می نمایند که عمدتاً به ماهیگیری اشتغال دارند.

فومیو کیشیدا روز سه شنبه در جمع قانونگذاران مجلس ژاپن گفت: حاکمیت کشور ما سرزمین های شمالی را پوشش می دهد. ما باید این مساله را حل کنیم و آن را به نسل های بعدی واگذار نکنیم.

نخست وزیر نو ژاپن اضافه کرد: دولت میخواهد با روسیه معاهده صلح امضا و مساله حاکمیت این جزایر را حل نماید.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1337

به "تور روسیه: نخست وزیر نو ژاپن: می خواهیم با روسیه صلح کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: نخست وزیر نو ژاپن: می خواهیم با روسیه صلح کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید