هند در پی تبدیل شدن به مقصد اول استارت آپ های جهان

به گزارش بازی ناتمام، هند در پی تبدیل شدن به مقصد اول استارت آپ های جهان است. در حال حاضر بیش از 65 هزار استارت آپ در هند در حوزه های مختلف نظیر هوش مصنوعی و فناوری نانو فعالیت می کند.

هند در پی تبدیل شدن به مقصد اول استارت آپ های جهان

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به گفته وزیر بازرگانی و صنعت هند، این کشور در پی تبدیل شدن به مقصد اول استارت آپ های جهان است. در حال حاضر بیش از 65 هزار استارت آپ در هند در حوزه های مختلف نظیر هوش مصنوعی و فناوری نانو فعالیت می کند.

پیوش گویا، وزیر بازرگانی و صنعت هند می گوید که این کشور آرزو دارد تا مقصد شماره یک استارتاپ ها در جهان باشد. در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، گویال از ترویج استارت آپ های هندی از طریق پلتفرم مرکز نوآوری هند در پاویون هند قدردانی کرد. در مجموع، 700 استارت آپ هندی در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.

وزیر بازرگانی و صنعت هند با نشان دادن اعتماد خود به اکوسیستم استارتاپی کشور، به تازگی گفته است که هند آرزوی تبدیل شدن به بزرگترین اکوسیستم استارتاپی در جهان را دارد.

گویال در نشستی ویژه در اکسپو 2020 دبی، گفت: امروز ما سومین اکوسیستم بزرگ استارت آپی هستیم، اما آرزوی ما این است که مقصد اول استارتاپ ها در جهان باشیم.

این نشست به ریاست احمد بلحول الفلاسی، وزیر امور کارآفرینی و شرکت های کوچک و میانه امارات، ثانی زیودی، وزیر تجارت بین الملل و محمد الشرف، رئیس بخش توسعه مالی ابوظبی برگزار گشت.

گویال افزود: هند یکی از بهترین اکوسیستم ها را برای استارت آپ ها با ترکیبی خاص بین سرمایه گذاران و کارآفرینان ارائه می کند تا به یک نتیجه متعادل و دستیابی به یک راهکار برد-برد برای همه برسد. من واکنش فوق العاده ای را از نمایشگاه دبی دیده ام که در آن استارت آپ های ما این فرصت را پیدا کرده اند که منابع مالی، امضای تفاهم نامه ها و سرمایه گذاری فرشته ها را به دست آورند. همه این جنبه ها به تقویت پیوند دوستی قوی هند با امارات کمک می کند.

در مجموع، 700 استارت آپ هندی خود را در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی به نمایش گذاشته اند. گویال در مورد نقش دولت هند در ترویج استارت آپ ها گفت که هند باید زمینه مناسب برای فعالیت و بهترین اکوسیستم تجاری را برای استارت آپ ها فراهم کند.

دولت هند اخیراً توافقنامه مشارکت مالی جامع (CEPA) با امارات متحده عربی را نهایی کرده است که تجارت دوجانبه، تعامل B 2 B و کشف فرصت های سرمایه گذاری را افزایش می دهد.

به گفته گویال، ارتباط بین دو کشور در زمینه های هوافضا، فناوری فضایی، هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده ها، 5 G و متاورس و ... به نقاط جدیدتری خواهد رسید. هر دو کشور در حال برنامه ریزی بیشتر برای استفاده از این فرصت هستند.

اخیراً، مجلس هند اعلام کرده است که تعداد استارت آپ های شناخته شده در هند از 726 در سال مالی 2016-2017 به 65861 تا در 14 مارس 2021 افزایش یافته است.

استارت آپ های شناخته شده در بیش از 640 منطقه پخش شده اند و بیش از هفت میلیون شغل با میانگین 11 شغل از طریق هر استارت آپ ایجاد شده است. این استارت آپ ها در 56 بخش متنوع مانند خدمات فناوری اطلاعات، فناوری مالی، سخت افزار فناوری، نرم افزار سازمانی، هوش مصنوعی و فناوری نانو پخش شده اند.

علاوه بر این، تا به امروز 98 تک شاخ در هند تولید شده است که نشان دهنده پتانسیل رشد، محیط کسب و کار مطلوب و افزایش اعتماد سرمایه گذاران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1554

به "هند در پی تبدیل شدن به مقصد اول استارت آپ های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند در پی تبدیل شدن به مقصد اول استارت آپ های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید