وزیردفاع آمریکا در نشست مونیخ چین را هدف حملات تند قرار داد

به گزارش بازی ناتمام، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جریان نشست امنیتی مونیخ در آلمان، چین را تهدیدی فزاینده علیه نظم دنیای بیان کرد و در این ارتباط با اشاره به چین گفت: پرجمعیت ترین کشور دنیا این روزها به دنبال سرقت دانش غربی است و از سوی دیگر همسایگان کوچک تر خود را مرعوب می نماید و به دنبال منافع خود به هر قیمت و به هر وسیله ای است.

وزیردفاع آمریکا در نشست مونیخ چین را هدف حملات تند قرار داد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

اسپر در سخنان خود همچنین با محکوم کردن چین، اضافه کرد که این کشور کمونیست در صدر فهرست مخالفان بالقوه وزارت دفاع آمریکا قرار گرفته است، همانند روسیه، کره شمالی و ایران و دیگر تهدیدات از سوی گروه های بنیادگرا.

به ادعای اسپر، حزب کمونیست چین و دیگر سازمان های مرتبط با ان شامل ارتش آزادی به طور فزاینده ای تهدیداتی را در خارج از مرزها از جمله در اروپا متوجه دیگران می نمایند.

وزیر دفاع آمریکا این را نیز اضافه نموده که به اعتقاد او حزب کمونیست چین بسیار بیشتر و سریعتر به سوی جهت اشتباه خود در راستای سرکوب داخلی بیشتر، بهره کشی مالی بیشتر و شرایط نظامی تهاجمی تر به پیش می رود.

مارک اسپر در عین حال اضافه نموده است که واشنگتن به دنبال تنش با چین نیست و یاری های و احتیاجهای پزشکی مورد احتیاج را در شرایط فعلی برای مقابله با بیماری مهلک کرونا در چین فراهم نموده است، هرچند به ادعای او اروپا و دیگر کشوررها ضروری است تا در برابر تهدیدات فزاینده چین هوشیار باشند.

اسپر در نشست امنیتی مونیخ در ادامه حملات خود علیه چین، مدعی شد که چین ضروری است تا یک کشور معمولی و عادی با سیاست های عادی باشد و این چیزی است که آمریکا از پکن می خواهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 174

به "وزیردفاع آمریکا در نشست مونیخ چین را هدف حملات تند قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیردفاع آمریکا در نشست مونیخ چین را هدف حملات تند قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید