پیشنهاد سفیر ایران برای کاهش تنش ها بین باکو و ایروان

به گزارش بازی ناتمام، سفیر کشورمان در آذربایجان ضمن محکوم کردن حمله به غیرنظامیان و مناطق مسکونی در جنگ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، آمادگی ایران برای تسهیل مذاکرات میان طرف های درگیر جنگ را اظهار داشت.

پیشنهاد سفیر ایران برای کاهش تنش ها بین باکو و ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، سید عباس موسوی سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان درباره نقض آتش بس در منطقه قره باغ نوشت: ایران از نقض آتش بس از سوی جمهوری آذربایجان و ارمنستان متاسف است و حمله به غیرنظامیان و مناطق مسکونی را محکوم کرد.

موسوی در ادامه اظهار کرد: ایران آمادگی اش برای تسهیل مذاکرات میان طرف های در جنگ را بر اساس قوانین بین المللی، احترام به تمامیت ارضی و تخلیه مناطق اشغال شده اعلام می دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز امروز در واکنش به نقض آتش بس اعلام شده میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف از نقض آتش بس اعلام شده در درگیری های اخیر میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان و دعوت از طرفین به خویشتنداری بیشتر، حملات موشکی به زیر ساخت های حیاتی و مناطق مسکونی شهرها و کشتار غیر نظامیان را محکوم نموده و با خانواده های داغدار ابراز همدردی می نماید.

سعید خطیب زاده تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران مجددا از طرفین می خواهد ضمن پایبندی به آتش بس، گفتگوهای خود را در چارچوب حقوق بین الملل و احترام به تمامیت ارضی یکدیگر و تخلیه شهرهای اشغالی از سر گیرند و در این راه آمادگی خود را برای تسهیل این گفتگوها برای رسیدن به صلح و راه چاره دایمی و پایدار در منطقه اعلام می دارد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 680

به "پیشنهاد سفیر ایران برای کاهش تنش ها بین باکو و ایروان" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیشنهاد سفیر ایران برای کاهش تنش ها بین باکو و ایروان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد سفیر ایران برای کاهش تنش ها بین باکو و ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید