5 میوه ای که چربی های بدن را سه سوته آب می نماید

به گزارش بازی ناتمام، میوه ها به علت آب فراوان در حفظ رطوبت کافی بدن نیز نقش دارند. علاوه بر این، هواداران رژیم لاغری نیز می توانند از میوه ها برای این منظور استفاده نمایند.

5 میوه ای که چربی های بدن را سه سوته آب می نماید

البته برخی میوه ها تاثیر بهتری دارند که توصیه می گردد از آن ها استفاده گردد.

در ادامه این مطلب به معرفی 5 میوه خواهیم پرداخت که عادت به مصرف آن ها در طول کاهش وزن می تواند یاری نماینده باشد:

هندوانه

گرچه هندوانه قند بالایی دارد، اما به علت میزان آب فراوان یکی از بهترین میوه ها برای تسهیل روند کاهش وزن است. هندوانه حاوی ترکیبی به نام آرژنین است که چربی سوزی را تسریع می نماید و تجمع چربی ها را کاهش می دهد. 100 گرم هندوانه حدود 30 کیلوکالری دارد، اما احساس سیری نسبتا طولانی نیز ایجاد می نماید. برای جلوگیری از افزایش قند خون توصیه می گردد هندوانه همراه با میزانی پروتئین کم چرب مانند ماست یا پنیر میل گردد. به علاوه، بهترین ساعت صرف هندوانه، میان وعده صبح یا عصر است.

لیمو

لیمو میوه دیگری است که با گنجاندن در رژیم غذایی می توان به کاهش وزن یاری کرد. مزیت لیمو در این است که باعث دفع مواد زائد و سمی می گردد و در سلامت کبد و سیستم گوارش نقش دارد. لیمو سرشار از ویتامین های B 2 (ریبوفلاوین) و C و بعلاوه املاحی مانند فسفر و منیزیوم است. نوشیدن میزانی آب لیمو تازه با کمی آب ولرم در حالت ناشتا نیز بهترین روش برای بهره مندی از این خواص است.

سیب

سیب یکی از میوه های مغذی و سرشار از آب و فیبرهاست که به حفظ احساس سیری طولانی بدون احتیاج به دریافت کالری زیاد یاری می نماید و می تواند روند کاهش وزن را تسهیل کند. سیب سبز حاوی ترکیباتی به نام پلی فنول هاست که در کنار فیبر ها به افزایش باکتری های مفید روده یاری می نماید. البته سیب را می توان به عنوان میان وعده یا صبحانه میل کرد.

گریپ فروت

خوردن نیمی از یک گریپ فروت، پیش از هر وعده غذایی به کاهش انسولین یاری می نماید. آب فراوان در این میوه در تامین رطوبت مورداحتیاج بدن و افزایش احساس سیری نیز موثر است. به علاوه، گریپ فروت منبع غنی پروتئین ها، ویتامین C، اسیدفولیک و پتاسیم است.

موز

هر یک عدد موز حدود 108 کیلوکالری انرژی و 18 گرم کربوهیدرات دارد. موز بعلاوه سرشار از آنزیم هایی است که روند هضم را تسهیل می نمایند و مدت زمانی که روده ها برای هضم غذا ها احتیاج دارند را کاهش می دهد. بعلاوه، موز حاوی ویتامین B 6 است که به کنترل قند خون یاری می نماید. این میوه بدن را پس از تمرینات سنگین در حالت مطلوبی قرار می دهد. به علاوه، موز برای پیشگیری از گرفتگی عضلانی و تنظیم فشار خون نیز موثر است که این خواص باعث شده یکی از بهترین میوه ها برای کاهش وزن باشد.

منبع: بهترین ها

منبع: فرارو
انتشار: 26 اسفند 1401 بروزرسانی: 26 اسفند 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1708

به "5 میوه ای که چربی های بدن را سه سوته آب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 میوه ای که چربی های بدن را سه سوته آب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید